Klantcommunicatie volgens Valtech

//Klantcommunicatie volgens Valtech

Klantcommunicatie volgens Valtech

Met meer dan 30 vestigingen in 16 landen, verdeeld over 5 continenten, en wereldwijd meer dan 2.500 specialisten op het gebied van design, marketing, technologie en agile in dienst, is digitaal bureau Valtech zonder twijfel een grote speler. Het bureau werkt voor sterke, internationale merken die zichzelf continu opnieuw moeten uitvinden in een tijd van digitale transformatie. In Nederland werkt Valtech vanuit Amsterdam, Amersfoort, Eindhoven én vanuit Merwede in Utrecht.

Wie
Valtech is een full service digitaal bureau met vestigingen wereldwijd. Het bedrijf, met hoofdkantoor in Londen, kocht medio 2016 het Nederlandse eFocus, gevestigd aan onder andere de Kanaalweg 29 in Merwede, om zo het geografische bereik in Europa te vergroten. ‘De overname was er slechts één in een flinke reeks, waarbij lokale internetbureaus zich aansloten bij grotere internationale netwerken om aan de snel groeiende internationale vraag van klanten te kunnen voldoen’, licht Managing Director Utrecht Pim Brouns toe. ‘Valtech kreeg door de overname meer en diepere specialismes aan boord en kan vanuit Nederland vanzelfsprekend ook klanten in het buitenland bedienen.’

Wat
Valtech helpt merken wereldwijd met het creëren van inspirerende en consistente klantreizen en revolutioneert zo de manier waarop merken met hun klanten communiceren. De expertise ligt daarbij in digital marketing, data, technologie en experience design en komt samen in de manier waarop Valtech innovatieve e-commerce- en marketingplatformen bouwt en optimaliseert én klantgerichte nieuwe systemen en digitale services ontwikkelt. Brouns: ‘Neem bijvoorbeeld een grote internationale bierbrouwer. We hebben een bestelportal à la Bol.com ontwikkeld. Wereldwijd alle door deze brouwer bele¬verde kroegen zijn daarop aangesloten. Dat an sich is nog niet zo spannend, maar wat het wel bijzonder maakt, is dat we daarmee ook de logistiek van dit bedrijf hebben kunnen stroomlijnen. Internationaal worden er allerlei verschillende pallets, containers en fusten gebruikt, wat het bestelproces bemoeilijkt. Dat hebben we tegelijk aangepakt. Wij leveren daarvoor de logica en bedenken oplossingen voor de complexiteit van dit deel van de distributie van deze brouwer.’

Waar
Valtech Nederland heeft 250 medewerkers verdeeld over de drie specialismes: Marketing, Design en Technologie. Het bedrijf richt zich op Automotive, B2B, Retail, E-commerce en FMCG. Er zijn vestigingen in Amersfoort, Amsterdam, Eindhoven en in Utrecht. Als creatief en innovatief bedrijf past Valtech best goed binnen de sfeer en lading van Merwede in Utrecht, dat als deelgebied van de Merwedekanaalzone de komende jaren wordt getransformeerd tot een innovatief, duurzaam en levendig woon-/werkgebied. Brouns: ‘Hoewel we nog niet volledig op de hoogte zijn van alle toekomstplannen voor Merwede zien we de ontwikkelingen positief tegemoet en hopen wij ook in de toekomst vanuit Merwede te kunnen blijven werken. Momenteel wordt in ieder geval gretig gebruikgemaakt van wat Merwede te bieden heeft, zo borrelen we bijvoorbeeld regelmatig bij onze achterbuurman De Stadstuin aan de Europalaan. Altijd gezellig.’

Valtech helpt merken wereldwijd met het creëren van inspirerende en consistente klantreizen en revolutioneert zo de manier waarop merken met hun klanten communiceren

Valtech | Kanaalweg 29 – 3526KM Utrecht | info@valtech.nl

2018-06-26T13:33:54+00:00